4 Aralık 2019 Çarşamba

ÖKSÜRÜKTE FİTOTERAPİ UYGULAMALARI:


kuru öksürük için:
IHLAMUR: ( Tilia cordata ve Tilia flos)
1 tatlı kasığı ( 1 gram) drog üzerine 150 cc oda sıcaklığında su ilave edilir, üzeri kapatilmış 30 dakika beklenir, süzülür ,yudum yudum içilir.
Diaforetik etkiden faydalanmak istenirse :
1 yemek kasığı (3-4 gr) drog üzerine 150 cc kaynamış su ilave edilir, 30 dakika beklenir, ve ısı kaynağı açılarak bir taşım kaynatılır, sıcakken süzülür ve yudum yudum içilir.
soğuk algınlığında ve öksürük preparatlarında ebegümeci, karamürver ve kekik ile kombine edilebilir.
kull: 2-4 gr drog/ gün
GÜLHATMİ( Alcea Rozea):
1 tatlı kaşığı 150 cc suya infüzyon olarak hazırlanır ( drog üzerine kaynamıs su ilave edilip 5 dakika ağzı kapalı demlenir ) En az 10 dakika demlenmelidir.
kull:4-6 gr drog/ gün
balgamlı öksürük için:
YABANİ KEKİK ( Thymus serpyllium):
1.4 gram drog üzerine 150 ml sıcak su dökülür, 5 -7 dakika demlenir , içilebilir sıcaklığa gelince günde 3-4 kere yudum yudum içilir.
4-6 gr drog/ gün .
ADİ KEKİK: (Thymus vulgaris)
aynı şekilde hazırlanır. 1..4 gram drog üzerine 150 ml sıcak su dökülür, 5 -7 dakika demlenir , içilebilir sıcaklığa gelince günde 3-4 kere yudum yudum içilir.
Raphanus sativus ( kara turp)
karaturp halka şeklinde dilimlenip üzerine bal dökülür , bir kac saat sonra balla birlikte suyu akmaya başlar .5-10 tatlı kasığı gün içinde alınır
çocuklar için doz:
4-8 yas: 1/2 tatlı kasığı,
8-12 yaş 2/3 tatlı kasığı ,
>12 yaş 1 tatlı kaşığı
kaynak:
modern ve rasyonel fitoterapi 1
(Dr.Serdar Özgüç)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Anafilaksiye Genel Bir Bakış

  Anafilaksiye Genel Bir Bakış Dr.NevinKURT   Anafilaksi u Alerjinin, tedavi edilmezse ölümle sonuçlanabilen en ciddi klinik tablosud...